Bra att veta
Vi vill gärna hjälpa dig att få en bra resa med oss.
- Om du inte får svar på dina frågor på hemsidan kan du hör av dig
till Kundcenter eller fråga föraren. - Visa tydligt till föraren att du vill åka med.
- Ta fram resekort, biljett eller betalkort medan du väntar.
- Ska du åka som ungdom tala om det för föraren innan du ska betala.
- Gå långt in i bussen så att fler personer ryms i bussen.
- Låt äldre och resenärer som har svårt att röra sig sitta ner.
- Använd bussbälte om det finns.
- Behåll din biljett under hela resan.
- Visa i god tid att du vill stiga av genom att trycka på stoppknappen.
- Låt barn gå av först.



