Hur betalar jag resan?
Du kan betala på olika sätt:
Du kan köpa mobilbiljett
Köp biljett i appen Länstrafiken Kronoberg.
Första gången du köper en biljett i mobilen
måste du bestämma om du vill betala
med betalkort eller med Swish.
med betalkort eller med Swish.
Det gör du i reseappen.
Du måste köpa din biljett
innan du går ombord på bussen.
Blippa kortet mot läsaren hos föraren.
Du kan ha biljett på Resekort
Du kan köpa biljetter och ha på ett resekort.
Du väljer om du vill köpa en periodbiljett eller
om du vill köpa en eller flera enkelbiljetter.
Aktivera biljetten när du ska resa.
Du kan aktivera din biljett här:
- På bussen
- Mitt konto
- Biljettautomat
- Kundcenter
- Återförsäljare
Köp biljett med kundkassa
Kundkassa är ett betalmedel.
Du kan ladda ett resekort med kundkassa,
du kan också fylla på kundkassa i reseappen.
Sedan använder du kundkassan för att köpa biljett.
Du kan betala med betalkort
På alla Länstrafiken Kronobergs bussar
finns betalkortsterminaler,
som tar emot MasterCard och VISA.
Köp biljett före resan
Du kan köpa biljett på vårt Kundcenter
eller våra försäljningsställen.



